الخميس، 16 ديسمبر 2010

انا مش ملاك





أنا مش ملاك.. 
لكن معاك.. 
و كإني أول مرة احب

أنا مش ملاك..  
لكن هواك.. 
صَدَّقْنِي غِيرْ.. غِيرْ أَيّ حُبّ

علمني معنى الحب إيه..
و عرفت ليه.. 
بنخاف ساعات .. 
نِلقى هوانا ذكريات

و عرفت قَسْوِةْ الانتظار.. 
في وسط ليل خَيِّم سُكُونُه
على قلب مشتاق للنهار..  
يِلْمح حبيبه بين عُيُونه


و عرفت ليه.. مهما نداريه
اللي يحب يبان عليه

و عرفت افرَّق في الملامح
بين قلب فيه الشوق بريء
و قلب بكرة يبقى جارح
دارى خداعه بالبريق


و عرفت ليه.. لحظة فَرَحْ
تمسح سنين قلب انْجَرَحْ

و عرفت معنى الزَّقْزَقَة
فِي حْـلُوقْ عَصَافِيرِ الشُّروقْ
فَرْحِةْ هَـوَى ساعة لُـقَـا
زَيّ الهَوَا مَا وَاخِدْهَا فُوقْ

و عرفت أكتر من ده كله
مَعْنَى انْ تِلْقَى حبيب في قُرْبَكْ
من غير ما تنطق أو تقوله
حتى فـْ سكوته يكون مِجَاوْبَكْ

تِسْمَعْ فِي دَقِّةْ قَلْب مِنُّه
أو نظره في عْنِـيه غَصْب عَنُّه
 كلمة (بحبَّك)

...

أنا مش ملاك.. 
لكن معاك.. 
و كإني أول مرة احب

أنا مش ملاك..  
لكن هواك.. 
صَدَّقْنِي غِيرْ.. غِيرْ أَيّ حُبّ

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق