السبت، 28 أغسطس 2010

بارتاح في وجودِك





بارتاح في وجودِك..
وانسى همومي بلمسة إيدك
و تجيني ردودِك..
حتى فْـ عِزّ زعلها حنونة

و باشوفِك جنبي..
حاسة بفرحة كإن أنا عيدِك
و بالاقي فْـ قلبي..
ميت مليون حاجة مجنونة

لحظتها باحس ان انا قادر أمسك نجمة
لحظتها فْـ عز الحب بتتولد الكلمة
لحظتها.. جروح الروح بتروح..
و ارتاح في وجودِك


***

و تحسي كتير في عينيّ بحزن لكن ساكت
و تخافي العقل يكون مشغول بحاجات فاتت

و عينيّ تيجي في عنيكي ألاقي نظرة تشيل..
لو هم سنين.. بحقيقي هواكي جميل

لحظتها باحس ان انا قادر أمسك نجمة
لحظتها فْـ عز الحب بتتولد الكلمة
لحظتها.. جروح الروح بتروح..
و ارتاح في وجودِك


***

و ساعات في حاجات.. ـ بهزار أو جد ـ بنتعاند
عِندِك بيلين.. و كإنه مِطَمِّن و مواعد

ما الاقيش في كلام الحب قد ما فِيَّ حَنين
ما الاقيش عندي و لا رد.. غير بوسة على جبين

لحظتها باحس ان انا قادر أمسك نجمة
لحظتها فْـ عز الحب بتتولد الكلمة
لحظتها.. جروح الروح بتروح..
و ارتاح في وجودِك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق